fbpx

Смуги громадського транспорту тепер для таксі в Києві

Таксі - громадський транспорт?

З 2015 року в Україні з’явилися виділені смуги для  громадського транспорту. Згідно чинного законодавства України, користуватися такими смугами можуть автобуси, маршрутки, тролейбуси, а також транспорт спеціального призначення, таких як машини ДСНС та карети швидкої допомоги. Це стало одним із найбільш суперечливих рішень і давайте спробуємо розібратися чому. 

Перш за все виділення спеціальної смуги для громадського транспорту  – це величезний плюс у інфраструктурі міста, який дозволив пасажирам регулярних перевезень економити більше часу та швидше подорожувати містом. Але пересічні водії та служби таксі були не дуже задоволені цим рішенням.

Для прикладу можна взяти Київ – найбільше та найгустіше населене місто України, де пропускна здатність усіх транспортних артерій міста вже понад 10 років залишає бажати кращого. Виділення окремих ліній для громадського транспорту знизило пропускну здатність доріг на 25-35%. Окрім того, такі лінії були виконані навіть на тих ділянках дороги, де маршрутки, автобуси чи тролейбуси курсують своїм маршрутом лише раз в 40 хвилин. 

Більш того, спеціальні смуги були накреслені навіть на тих вулицях міста, де громадський транспорт не проходить зовсім. Звісно, такі рішення стали причиною транспортного коллапсу в Києві:  з ростом населення збільшується і кількість автомобілів на дорогах, тому регулярні затори та безкінечні “тягучки” стали звичайним явищем для всіх жителів столиці.

15 травня 2020 року Верховною Радою України було ухвалене рішення про допуск на виділені лінії громадського транспорту автомобілів таксі. Але не всім сервісам таксі так пощастило. Даною привілегією можуть користуватися лише ті водії, які працюють в службах таксі з ліцензією перевізника. Окрім того, автомобіль має бути обладнаний шашкою на даху авто, таксометром, а також мати розпізнавальні знаки у вигляді квадратиків у шахматному порядку на бокових дверцятах. 

Головна ідея даного законопроекту  – надання службам таксі зі статусом офіційного перевізника можливості заробити більше грошей, ніж “нелегалам”. Згідно плану “слуг народу”, тривалість поїздки на офіційному таксі буде зменшена, а водії зможуть виконати більше замовлень. Крім того, по плану депутатів, дане рішення повинно популяризувати придбання ліцензій.

Нагадуємо, що раніше було прийняте рішення про допуск велосипедистів на полоси громадського транспорту. Яким чином будуть ділити смугу велосипедисти, таксисти, водії швидких, пожежних авто, евакуаторів, маршруток, тролейбусів та автобусів покаже лише час.

Щоб дізнатися як буде розвиватися сфера таксі в Україні надалі, та до яких результатів призведе рішення про допуск таксі на лінії громадського транспорту,  слідкуйте  за новинами на нашому сайті та  сторінках в соціальних мережах.

Догори
Ми використовуємо файли cookie, щоб надати вам найкращий досвід роботи на нашому веб-сайті. Продовжуючи користуватися веб-сайтом Taxioma, ви погоджуєтесь на використання нами файлів cookie.
ПОГОДЖУЮСЬ
ВІДХИЛИТИ